ЦеНеБлог

Як правильно зробити поганий інтернет-сервіс

« Антиблог | | Дерево замість XML »

16 лютого 2009

Як правильно зробити поганий інтернет-сервіс

Гадаю, ці декілька порад зможе використати кожен, хто бажає отримати чималу аудиторію з невдячних користувачів. Навіщо це вам? Зрозумійте одну річ: якщо ваш сервіс справді поганий, то його відвідувач не мине нагоди розповісти про нього своїм друзям, а отже, про вас говоритимуть. Негативна реклама — теж реклама: як і будь-яка реклама, вона сприймається з певною долею скепсису. Не має значення, щó про вас говорять — головне, що про вас говóрять. І навпаки, хороші речі рідко помічають, тому нема особливого сенсу робити щось справді корисне.

  1. Ніщо так не злить людей, як ваше бажання витиснути гроші з їхніх порожніх гаманців. Так і робіть: щоб зібрати побільше лузерів, оголосіть свій сервіс безкоштовним. Безкоштовний, як відомо, лише сир у мишоловці. При першій же нагоді здивуйте свого все ще задоволеного користувача необхідністю платити. В гіршому випадку, він поділиться цією інформацією з друзями й обов'язково напише гнівну статтю в своєму блозі (ну й нехай — тим самим він лише прославить вас і продемонструє власне лузерство). В разі успіху, він виявиться «клієнтом шахрая», готовим платити за повітря, або ж закриття вашого сервісу для нього критичне (він ризикує втратити контакти, ім'я, власний розкручений інтернет-бізнес і т.ін.)
  2. Каральна реклама. Гадаєте, повзаючі банери на пів-екрана, що затуляють текст, потрібні для того, щоб відвідувач обов'язково зайшов на сайт спонсора? Помиляєтесь! Це дуже елегантний спосіб натякнути клієнтові, що треба платити гроші. Придбання платного-аккаунта звільнить користувача від настирливих банерів. Якщо ж він не захоче платити, то в очах тих, хто зайде на його сторінку, він виглядатиме невиправним скупердяєм (а таких не люблять — див. п. 1). Загалом, це той же варіант з безкоштовним сиром, але тепер жертва не потрапляє в пастку, а отримує сир, непридатний для вживання в їжу.
  3. Обов'язкова реєстрація. В порівнянні з попередніми пунктами, це дрібничка. Зате це дозволить вам відчути зростання популярності. Ну справді, відвідувач, що побоявся пройти реєстрацію — просто випадкова людина. Навіщо йому взагалі щось знати про вас? Змусьте його прокрутити ваш лічильник реєстрацій на одну поділку. Навіть якщо він після реєстрації пошкодує про витрачені п'ять хвилин і назавжди забуде дорогу сюди, все одно це підніме ваш рейтинг.
  4. Навіть якщо користувач зареєструвався, звідки ми можемо знати, що це не бот? Він мусить розповісти вам про себе все! Електронної адреси і картинки з кривими цифрами недостатньо. Дещо з того, що користувач зобов'язаний вказати при реєстрації: телефон — мобільний, домашній, робочий (нема мобільного? хай іде в село корови пасти, таким не місце на вашому елітарному сайті), домашня адреса (індекс, місто, вулиця, номер квартири), прізвище-ім'я-по-батькові (при цьому блокуйте тих, кого звати Пітон Ктулхович Убийзерг чи якось схоже), номер паспорта (і паспорти батьків теж), довідка з роботи, довідка від психіатра... Також бажано, щоб користувач при реєстрації написав коротку автобіографію десь так на 2 аркуші формату А4. Навіщо? Щоб довести вам, що він не бот. Можете спробувати продати ці анкети — кажуть, що за особисту інформацію спецслужби платять шалені гроші. Також користувачі дали вам можливість розсилати їм
  5. Спам. Електронна пошта вже давно перестала бути засобом спілкування. Тепер у неї є дві функції: реєстрація на таких сервісах, як ваш, і прийом спаму. Користувач повинен отримувати регулярні листи при кожній події, що опосередковано його стосується: це дасть йому привід навідатись до вас і поцікавитись, як відключити повідомлення. Крім того, є події, що мають стосуватися кожного (напр., закрита гулянка адмінів вашого сайту). В обох випадках, у користувача має бути опція в налаштуваннях, щоб відключати повідомлення поштою. В обох випадках, ця опція не повинна діяти, або ж її дія має бути тимчасовою, опції повинні самі збиватись і т.п. — нехай до вас заходять знову й знову. Ну і, звичайно, розсилка від спонсорів — від неї вже не відкрутишся. Гадаю, кожному київському тінейджеру цікаво читати про проституток в Москві, торгівлю трубами в Забайкаллі, бізнес-семінари, збільшення дітородних органів, піраміди електронних гаманців і т. ін. Відвідувач може й не здогадуватись, яким чином ця цікава інформація потрапила до нього, а вам достатньо лише продати спамерам базу електронних адрес і телефонів своїх відвідувачів. Зрештою, у багатьох користувачів вже й так стоять спам-фільтри, а дехто реєструється на тимчасові скриньки — спам на них не вплине ніяк.
  6. Ще можна лякати відвідувачів страшним дизайном. Йдеться не про білу сторінку з чорними буквами без нічого зайвого — цей закос під ламерів виглядатиме не страшно, а тупо. Зробіть так, щоб ваш сайт був переповнений найновішими досягненнями інформаційних технологій. Колись це були фрейми й писк при завантаженні сторінки, згодом — джаваскрипт, аплети, флеш у різних варіаціях і, нарешті, АЯКС. Якщо користувач раніше міг працювати з формами на вашій сторінці — зробіть усе можливе, щоб він робив абсолютно те ж саме, але засобами аяксу (навіть якщо при цьому знизиться функціональність, зросте навантаження на процесор, сторінка почне гальмувати й непередбачувано реагуватиме на кнопки Вперед і Назад). Обов'язково мають бути гудки й свистки у вигляді самодовантажуваних снапшотів (це щоб юзер боявся навіть торкнутись чужих лінків і не втік від вас). І побільше спецефектів! Ось сторінка повільно висооооовується й залазить у вікно — невже в цьому нема видовищності? Користувачі з застарілими броузерами чи слабкими комп'ютерами належно оцінять вашу спробу витягти їх з кам'яного віку — в першому випадку, їм цікаво буде дізнатись, які технічні вимоги має ваш сайт, у другому вони зможуть насолодитись кожним кадром спецефекту. Користувач має бути вашим послідовником — навіть у справі вибору заліза, софта і їх налаштувань. Вірний послідовник повинен мати такий же монітор, екранний режим, броузер, як у вас — за найменшого відхилення від канону сторінка має перетворюватись у химерний візерунок... Коротше, пофантазуйте в цьому напрямку. Хай навіть користувач не зможе працювати з вашим сервісом, він все одно зможе оцінити ваш професіоналізм.
  7. Бийте їх, бийте! Бан за найменшу провину — хороший стиль. При цьому користувач не повинен розуміти, за що його заблоковано. Вигадайте правила, які неможливо не порушити — і самі ж їх регулярно порушуйте, щоб користувач попався на цю вудочку і був справедливо покараний. Зрештою, можна застосовувати блокування просто так — адмін завжди правий. Особливо корисні бани, якщо для вступу до вашого клубу необхідне запрошення — попит на такі запрошення різко зросте. Нелогічність банів тільки сприятиме цьому — покарання ні за що мають поєднуватися зі свободою для явних порушників. Коротше, бан — ефектний маркетинговий хід: заборони завжди були стимулом до їх порушення, і кожен забанений користувач неодмінно повернеться до вас з кількома друзями.

Все це можна сприймати як жарт. Але, судячи з успіхів тих, хто робить саме так, ці поради не такі вже й беззмістовні.

Автор: Python. Опубліковано 16 лютого 2009 24:33
Змінено 15 травня 2009 14:31
Категорії: Зроби щось погане, Інтернет